خبرهای داغ:
مدیر حوزه هنری استان قزوین گفت: در دو سال اخیر تولید و اجرای پروژه های ادبیات پایداری ۲۰۰ درصد رشد داشته و هم اکنون ۱۶ اثر در دست تهیه و ۹ اثر مکتوب نیز آماده رونمایی شده است.
کد خبر: ۹۵۴۷۳۴۴
|
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

 

قزوین_ به گزارش خبرگزاری بسیج، در مراسمی با حضور براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی صباغی شهردار، روزبه استاندار اسبق، سرهنگ محمد امیری مقدم مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، محمدرضا امامقلی مدیر حوزه هنری قزوین، موسوی مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، آیین رونمایی از کتاب «س» سیری در سرشت، سرگذشت و سرنوشت شهید سید حسن موسوی نوشته سودابه حسینی همسر شهید در قزوین رونمایی شد.

محمدرضا امامقلی مدیر حوزه هنری استان قزوین در این مراسم که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد اظهارداشت: در حوزه هنری استان ادبیات پایداری را جدی گرفته ایم و در حال‌حاضر ۱۶ اثر در این عرصه در دست تهیه و ۹ اثر نیز آماده رونمایی شده است.

وی بیان کرد: کتاب (س) یک مورد از کارهای ارزشمندی است که امروز رونمایی می شود که مطالعه آن بسیار روشنگر و تاثیرگذار است. باید اذعان کرد تولید محتوا و پروژه های ادبیات پایداری در دو سال اخیر در حوزه هنری استان قزوین تا ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیر حوزه هنری استان قزوین اظهارداشت: در کنار کتاب‌های منتشر شده از جمله روزهای پیامبری، برزخ نوجوانی که رونمایی شد اعلام می کنیم؛ همچنان بشدت نیاز داریم با تلاش بیشتر «یخ های ادبیات پایداری» را با سرعت بیشتری آب کنیم تا شاهد یک سونامی در تولید آثار ادبیات پایداری باشیم.

این مدیر فرهنگی گفت: دست نیاز به سوی خانواده معزز شهدا دراز می کنیم و انتظار داریم به ما کمک کنند تا خاطرات زیاد و ارزشمندی که در سینه دارند را ثبت و ضبط کرده و این شهدای والامقام را به دیگران معرفی کنیم.

وی افزود: باور داریم بیان خاطرات شهدا توسط خانواده معزز آنها کمی دردناک و یادآور خاطرات تلخی است اما چاره ای نداریم برای روایت درست وقایع و خاطرات جنگ بشتابیم تا جریان مخالف و بیگانگان و بدخواهان با تحریف واقعیت‌ها موجب آسیب زدن به جایگاه والای شهدا نشوند.

از نگارش کتاب"س" و آنچه حاصل شده راضی هستیم

در ادامه سودابه حسینی همسر شهید گفت: این کتاب در دو بخش تالیف شده که بخش اول خاطرات همسر شهید و اطلاعات قبل و بعد از شهادت و نقش شهید در زندگی است و بخش دوم دوران مفقودالاثر شدن و روزهایی که پشت سر گذاشتیم که بعد از۴۰ سال توانستیم آن را جمع آوری کنیم.

وی بیان کرد: از نگارش کتاب و آنچه حاصل شده راضی هستیم زیرا آنچه در ذهن داشتم به نگارش درآمد و امیدوارم برای خوانندگان تاثیرگذار باشد و بدانند یک خانواده شهید بعد از شهادت همسر چه مشکلاتی دارد و باور کنند که بهای سنگینی داده ایم که نمی توان از آن براحتی گذشت و بازگو کردن آن می تواند روشنگر باشد.

استاندار اسبق قزوین: سبک و رویکرد کتاب"س" کم نظیر است

مرتضی روزبه استاندار اسبق قزوین و از دوستان قدیمی شهید سید حسن موسوی گفت: با رونمایی از این کتاب یک ناممکن امروز ممکن شد، هر چند تاکنون کتب متعددی در حوزه دفاع مقدس و خاطرات جنگ نوشته شده اما این سبک و رویکرد کم نظیر است.

وی بیان کرد: در استان‌ها شهدای شاخص و ملی زیادی داریم که به همه آنها افتخار می کنیم اما همه شهدای ما در جایگاه خود شاخصند همه شهدای قزوین در مناطق رزمی و جنگی شهید شدند در واقع شهید بمباران نداریم.

روزبه تصریح کرد: این کار حرکت خوبی است تا بتوانیم نگاه نو به شهدا داشته باشیم و هنگامی که با سجایای اخلاقی شهدا آشنا شدیم در زندگی بکار گیریم.

این مدیر فرهنگی اظهار کرد: اصرار داریم از ظرفیت علمی و قلم خانواده شهدا استفاده مطلوب کنیم و نگارش این کتاب نشان داد خانواده شهدا ظرفیت بسیار خوبی دارند و می توانند نقش بیشتری در این عرصه ایفا کنند.

روزبه افزود: امیدواریم این جرقه به یک جریان تبدیل شود و نهادهای فرهنگی بسترسازی کنند تا این کار تداوم یابد و نگذاریم انقطاع نسلی صورت گیرد و این تجربه نگاری ارزشمند است که می تواند الگو شود.

وی بیان کرد: آقای حضرتی ها نقش مهمی در تالیف این کتاب داشتند و روایت گری و تدوین فنی و تخصصی خوبی با کمک این پژوهشگر انجام شد واین شخصیت ها حتما سرمایه ارزشمندی در استان هستند که باید محور کارهای فرهنگی شوند.

روزبه گفت: در نگارش این کتاب صحنه های تلخی مرور شد و شرایط سخت جنگ و مفقودالاثری و شهادت در اذهان خانواده های شهدا مرور شد و باید همت کنیم و از زبان خانواده شهدا کتاب‌های بیشتری در معرفی این شخصیت ها نگارش شود.

 کتاب"س" می تواند سناریوی فیلم های مستند شود

در ادامه جواد حضرتی ها از مولفان و پژوهشگران قزوین در این آیین گفت: این کتاب در سالگرد ازدواج شهید موسوی در سالن استانداری قزوین رونمایی می شود.

وی بیان کرد: یکی از منابع مستند برای روایت جنگ، همین خانواده شهدا هستند و این کتاب شاید اولین کتابی است که به قلم همسر شهید نوشته شده و یک نویسنده صاحب قلم با این کتاب معرفی شود‌.

حضرتی ها تصریح کرد: این کتاب بسیار خواندنی است و می تواند سناریوی فیلم های مستند شود.

دراین مراسم پس از تشکیل دو میزگرد با حضور همسر و برادر شهید و سردار فصیحی رامندی فرمانده گردان حضرت رسول در عملیات خیبر از کتاب «س» رونمایی شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار